Trh s ojetými vozy: letí škodovky a trendem jsou dieselové motory

Fabia | foto: Škoda Auto

Nejprodávanější značkou na trhu s ojetými vozy zůstávají modely Škoda, zvyšující se zájem zaznamenaly autobazary o dieselové motory.

Během prvních tří měsíců zvýšil obchodník s ojetými vozy Auto ESA své prodeje o necelých 19 procent. Za prudkým nárůstem prodeje i v době stagnace automobilového průmyslu stojí především rostoucí zájem motoristů o kvalitní ojeté vozy střední a vyšší třídy, rozšíření pražských prodejních ploch, ale také otevření první mimopražské pobočky Auto ESA v Pardubicích. 

"Z výsledků je vidět, že se pobočka v Pardubicích, kterou jsme otevřeli na přelomu roku, velmi rychle začleňuje do struktury sítě autobazarů Auto ESA. Expanze, kterou jsme naplánovali na letošní rok, umožnila navýšení prodejních ploch a rozšíření nabídky kvalitních ojetých vozů," vysvětluje Tomáš Svoboda z Auto ESA.

Dodal, že ke zvýšení zájmu motoristů o autobazary ESA přispěla i certifikace kvality německé TÜV NORD, kterou společnost Auto ESA získala jako první autobazar na území České republiky, a to jak pro všechny pražské, tak i pro nově otevřenou pardubickou pobočku.

 

Jaké vozy nejvíce táhly

Nárůst prodejů zaznamenaly během sledovaného období všechny sledované kategorie vozů. Nejprodávanější značkou zůstává Škoda (+17 procent). Z pohledu na jednotlivé modely jsou to následně Škoda Octavia II, Škoda Fabia I, Škoda Octavia I, Ford Mondeo, Ford Focus a Volkswagen Passat. "Ze značek však zaznamenaly nejprudší nárůst vozy Volkswagen, a to o plných 45 procent, velmi zajímavý je také velký nárůst zájmu o značku Ford," doplnil Svoboda.

Hitem začátku letošního roku však podle jeho slov zůstávají také vozy combi, jejichž prodej se zvýšil o 42 procent. Nejprodávanějšími zůstávají automobily nižší střední třídy (+18 procent), snižuje se však zájem zákazníků o malé vozy (+16 procent) a naopak roste zájem o vozy střední třídy (+32 procent) a vyšší střední třídy a luxusní automobily (+22 procent).

Nejprodávanějším rodinným vozem MPV i nadále zůstává Ford S-Max, žebříčku SUV vévodí Hyundai SantaFe. Co se týče výběru motorů, přesouvá se stále výrazněji zájem motoristů k dieselům. Zatímco loni se prodalo 59 procent aut s dieselovým motorem a 41 procent s benzinovým, letos už je to 62 procent dieselových a pouze 38 procent vozů vybavených benzinovými motory.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy