Svůj návrat si Wankelův motor odbyl v roce 2004 v modelu RX-8. Dvoukomorový motor s obsahem 1,3 litru dosahoval nejvyššího výkonu 238 koní. Nevýhody motoru v podobě vysoké spotřeby paliva a oleje, nízké hodnoty točivého momentu (216 Nm) a limitované životnosti motoru zkrátily životní dráhu modelu do roku 2011. Vůz se dále prodávala pouze na japonském trhu ve speciální edici RX-8 Spirit R.
K dnešnímu dni však automobilka ukončila výrobu motoru a tím i modelu nadobro. Automobilka tímto krokem vyvrací spekulace o tom, zda bude mít nástupce modelu RX-8 pod kapotou rotační motor. S největší pravděpodobností nikoliv.
Pokud se někdy v budoucnu dočkáme dalšího rotačního motoru od Mazdy, tak je pravděpodobné, že se nebude jednat o motor benzínový. Automobilka v současné době testuje rotační motor poháněný vodíkem.
Prozatím se tak můžeme s vynálezem pana Felixe Wankela rozloučit s nadějí, že se do budoucna někomu podaří vyřešit (nebo alespoň minimalizovat) jeho přirozené neduhy a tohoto zajímavého motoru se dočkáme v některém novém sportovním voze.