"Dnešní výběr pneumatik je vždy kompromisem mezi brzdnými schopnostmi a spotřebou benzínu," řekl šéf výzkumného týmu na Univerzitě aplikovaných věd v Lipsku Detlef Riemer.
Technologie elektronických senzorů, které umí rozlišit povrch silnice a momentální podmínky a podle toho měnit profil pneumatiky, však umožňuje optimalizaci brzdění, spotřeby i hluku. "Řidič již nemusí myslet na výměnu pneumatik, ony myslí také," uvedl Riemer.
K běžnému užití má prototyp ještě daleko – výzkum stále pokračuje především v oblasti materiálů použitelných pro pohyblivé části pneumatiky. "Již jsme si to ale patentovali, pro strýčka příhodu," dodal Riemer.
Němci představili pneumatiku do každého počasí
Němečtí vývojáři v pondělí na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Hannoveru představili pneumatiku, která se umí přizpůsobit počasí a vozovce i během jízdy. Informuje o tom agentura AFP.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Makhmud Muradov řeší další bolavý ROZCHOD!
-
První máj Veroniky Arichtevy nebyl podle představ! Proč musela do nemocnice?
-
Masakr a brutální otrava! Ewa Farna řekla pravdu o pražském koncertě
-
Zemřel Michal Turek (†35): Hokejový brankář prohrál boj s vážnou nemocí!
-
Bude SVATBA! Tomáš Zástěra odhalil radostnou novinku ze života
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem