Audi R8 bude hubnout, čeká ho uhlíková a hliníková dieta

R8 GT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Hmotnost je největším nepřítelem dnešních automobilů. Poměr výkonu a hmotnosti se nahání spíše navyšováním síly a hmotnost je až na druhé koleji. Ale nezmění se to?

Automobilky začínají chápat, že stále rostoucí hmotnost vozidel není udržitelná. Mnoho z nich proto pracuje na technologiích, které dokáží karoserie odlehčit a získat tak jak lepší dynamické parametry, tak i nižší spotřebu.

Týká se to jak vozů osobních, tak také sporťáků. To nám předvádí v tomto případě Audi se svoji R8. Samo Audi totiž vypustilo informace, že zadání zní, aby byla příští generace výrazně lehčí než ta současná.

Hmotnost generace současné se dle motorizace a výbavy pohybuje mezi 1630 a 1700 kily, což není zrovna málo.  Například koncernové Porsche 911 je o dobrý půldruhý metrák lehčí.

Audi proto bude v příští generaci sporťáku R8 prosazovat využití hliníkových a karbonových částí nosného rámu a karoserie. Nejen tím, ale i dalšími kroky by se na hmotnosti měla novinka dorovnat právě slavnému vozu od Porsche. Zároveň se ale přílišně nepřiblíží k taktéž koncernovému Lamborghini, které své vozy začíná vybavovat celými karbonovými monokoky. Slavná italská značka si tak zachová pozici nad docela "bežným" Audi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy