Pininfarina svým krokem spíše jen stvrzuje současný stav, kdy se již žádné karoserie nevyrábí, neboť firma nemá žádnou zakázku. Automobilky jsou nyní schopny vyrábět i náročnější konstrukce samy a nepouštějí tak nezávislým firmám téměř žádné zakázky. Potřebují také vyplnit všechny kapacity, které vystavěly před krizí, ale po pádu prodejů nejsou schopny je plně vytížit. Dříve se vyplatilo vozy vyráběné v malých sériích přepustit podobným nezávislým firmám.
Firma svoji výrobní divizi ještě držela v zakonzervovaném stavu, ale nyní ji definitivně zruší a s tím propustí i posledních několik desítek zaměstnanců.
Byly doby, kdy z linek firmy sjížděly desítky tisíc vozů ročně. Naposledy firma vyráběla vozy Ford Focus Coupé Cabrio a Alfa Romeo Brera. Oba však již skončily a vyhlídky na nové zakázky nebyly nikterak růžové.