Důvodem je dlouhodobé podfinancování dálniční infrastruktury, která je nejhustší v Evropě a svými 12 tisíci kilometry (v roce 2007) po USA a Číně dokonce třetí nejdelší na světě.
Předseda vládní CSU Horst Seehofer by rád viděl na osobních vozech elektronické viněty s ročním poplatkem 100 EUR (2400 - 2500 Kč). Celkové příjmy by se měly pohybovat kolem 4 miliard euro.
Proti je ale zatím kancléřka Merkelová, která se obává zejména ztráty politických bodů v nadcházejících parlamentních volbách v roce 2013. Systém mýta je neefektivní i podle autoklubu ADAC, podle nějž by 20 procent výnosů spolykaly provozní náklady.
O osudu financování německých autobahnů by se mělo rozhodnout do konce letošního roku.
Budeme platit za německé dálnice? Možná už brzy
Jak víme, po německých dálnicích můžeme svobodně jezdit bez jakékoliv dálniční známky či elektronické viněty. To se ale možná brzy změní. Tamější politici stále častěji hovoří o návrhu na jejich zpoplatnění.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Je to oficiální! Rusko má Putina za prezidenta na dalších šest let
-
Kam princezna Kate nechala jít prince Williama v den narozenin dcery? Tak štěstí nevypadá!
-
Den matek 2024 se blíží: Jak oslavujeme maminky?
-
Dara Rolins se opět rozohnila! Tentokrát u fotky s Pavlem Nedvědem
-
Počasí bude o druhém květnovém svátku chladnější
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?