Důvodem je dlouhodobé podfinancování dálniční infrastruktury, která je nejhustší v Evropě a svými 12 tisíci kilometry (v roce 2007) po USA a Číně dokonce třetí nejdelší na světě.
Předseda vládní CSU Horst Seehofer by rád viděl na osobních vozech elektronické viněty s ročním poplatkem 100 EUR (2400 - 2500 Kč). Celkové příjmy by se měly pohybovat kolem 4 miliard euro.
Proti je ale zatím kancléřka Merkelová, která se obává zejména ztráty politických bodů v nadcházejících parlamentních volbách v roce 2013. Systém mýta je neefektivní i podle autoklubu ADAC, podle nějž by 20 procent výnosů spolykaly provozní náklady.
O osudu financování německých autobahnů by se mělo rozhodnout do konce letošního roku.
Budeme platit za německé dálnice? Možná už brzy
Jak víme, po německých dálnicích můžeme svobodně jezdit bez jakékoliv dálniční známky či elektronické viněty. To se ale možná brzy změní. Tamější politici stále častěji hovoří o návrhu na jejich zpoplatnění.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?