Volkswagen se rozhodl opustit slavnou soutěž Paříž-Dakar, kde jeho speciály Touareg po několik let podávaly výborné výsledky.
Namísto toho ale poputují speciály Volkswagen Polo do královské soutěže "běžných" rally, do WRC. V této prestižní třídě začíná být husto, začíná v ní jezdit například Mini. Tuzemská Škoda Fabia bojuje v nižší třídě S2000.
Jen pro zajímavost, speciály WRC se musejí zakládat na sériových modelech. Pod kapotou mají přímovstřikové motory o objemu 1,6 litru s turbem, přičemž jejich výkon je nepřímo omezen restriktorem na sání, dosahuje tak asi 300 koní. Poháněna jsou všechna čtyři kola.
Aby bylo turbo stále v pohybu, je auto vybaveno vstřikem benzínu přímo do výfuku, čímž se tvořen dostatečný tlak pro turbínu. Vídáme to jako plameny šlehající z výfuku.
Snímky mohutně upravených speciálů, kterém to rozhodně sekne, zveřejnil server Rallyzone zde.