Oficiální rozřešení zrychlujících Toyot - elektronika je v z obliga

Corolla | foto: Toyota

Desetiměsíční vládní vyšetřování nepotvrdilo spekulace, že by za zrychlováním Toyot stála elektronicky řízená škrtící klapka.

Oficiální zpráva ukázala, že za nechtěným zrychlováním vozů Toyota mohou stát jen tři příčiny. První je již prokázaná chyba, kdy se mohl uvolnit kobereček a nasunout se na pedál plynu, který se poté nevracel nahoru a vůz zrychloval. Problém byl vyřešen zkrácením pedálu plynu.

Druhá potíž mohla nastat při určité, velmi specifické shodě okolností, kdy se mohl mechanicky zaseknout pedál plynu.

A třetí potíž je čistě lidská hloupost. Například spletení si plynu s brzdou. Na mnoha havarovaných vozech totiž nebyly nalezeny žádné známky po použití brzd těsně před nehodou.

Vládní zpráva tak nepotvrdila teorie, že za problémem mohla být i elektronicky řízená škrtící klapka. Podle zprávy se tato závada nikdy neprokázala.

Je třeba říci, že libovolný moderní vůz je možné zastavit i se zaseknutým plynem na podlaze. Možností je více, u manuálu stačí sešlápnout spojku a vůz zastavit. Automat je možné přesunout do polohy neutrálu a dobrzdit. Mimo to, brzdy by měly mít dostatek síly na to, aby motor přetlačily, v moderních vozech by navíc při sešlápnutí brzdy zároveň s plynem mělo elektronicky dojít ke snížení výkonu motoru. Nicméně není-li z nějakého možná ani jedna z možností, stále lze vypnout zapalování a dobrzdit bez posilovače brzd. U vozů s tlačítkovým startováním stačí podržet tlačítko několik sekund a motor se nouzově vypne.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy