Největší výrobce oceli na světě, Arcelor-Mital, vyvinul nový typ vysokopevnostní oceli. Z jejich tvrzení plyne, že díky nanotechnologiím bude nyní možno vyrábět auta se stejnou hmotností karoserie jako mají hliníkové modely, ale za použití levnější oceli.
Dle jejich slov bude možné ušetřit až 85 kilogramů z tzv. BIW modelu. To znamená z hmostnosti základního skeletu plus dveře, kapota a víko kufru. Tato ocel může dále být použita ke konstrukci mechanických částí vozu jako jsou komponenty pohonu či brzd. Celková váhová úspora tak může být ještě větší.
Nanoocel sama o sobě není lehčí než ocel standartní, díky její pevnosti jí lze ale použít mnohem méně. Například v poslední době proklínané tlusté A sloupky by tak mohli být mnohem tenčí.
Plné rozjetí výroby tohoto materiálu odhaduje vedení společnosti do tří let. Už nyní ale probíhají první testovací návrhy a postupné pomalé zavádění do výroby.