Škoda zvýšila prodeje o 1% v loňském roce

Škoda Auto v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě celkem..

..449 758 vozů (2002: 445 525) modelových řad Fabia, Octavia a Superb. Navzdory globálně těžké konjunktuře a navzdory zostřenému konkurenčnímu tlaku na jednotlivých trzích tím automobilka zvýšila odbyt o 1,0%.

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda byla v roce 2003 Fabia s 260 988
(2002: 264 641) vozy, která tím dosáhla téměř úrovně předchozího roku. Octavia dosáhla v uplynulém roce rekordního prodeje s 165 635 (2002: 164 017) vozy
(+1,0%). Škoda Superb dosáhla největšího nárůstu odbytu (+37,2%)
s 23 135 (2002: 16 867) prodanými vozy na evropském trhu.

V západní Evropě Škoda zaujímá s 235 861 (2002: 238 323) prodanými vozy tržní podíl 1,65% – a tím dosáhla opět úrovně minulého roku. Přes celkový pokles v Německu o 0,5% zvýšila Škoda Auto na tomto nejdůležitějším exportním trhu
s 70 055 (2002: 67 656) automobily (+3,6%) svůj podíl na trhu na
2,16%. Na stagnujícím automobilovém trhu Velké Británie zaznamenala Škoda
s 37 103 (2002: 38 251) vozy lehký pokles odbytu o 3,0%. Třetím nejdůležitějším západoevropským trhem Škody byla v roce 2003 Itálie s 23 061 (2002: 23 051) prodanými vozy. Vedle těchto zemí patří k nejdůležitějším trhům Škody Rakousko (16 200 vozů, 2002: 15 552), Francie (14 234 vozů, 2002: 16 607) a Španělsko
(13 322 vozů, 2002: 15 549).

V České republice se Škodě Auto podařilo s celkově 71 522 prodanými vozy
(2002: 74 466) navzdory ostré cenová politice konkurentů především v nejprodávanějším segmentu A0 a stagnujícímu trhu získat téměř polovinu zájemců o nový vůz (tržní podíl činil 47,7%). Největšímu zájmu se těšila Škoda Fabia v provedení hatchback s 25 314 prodanými vozy. Nárůst prodeje zaznamenal model Škoda Fabia Combi (19 857 vozů; +10,8%) a Škoda Octavia Combi (7 528 vozů; +2,3%). Od světové premiéry vozu Fabia RS na autosalonu v Ženevě v březnu 2003 si tento nezaměnitelný vůz se sportovním charakterem v České republice zakoupilo 554 zákazníků.

Komfortní limuzína Škoda Superb se těšila narůstajícímu zájmu a celkem oslovila 3 658 zákazníků (+48,6%). Ve všech segmentech, kde jsou vozy Škoda zastoupeny, zaujímají modely Fabia, Octavia a Superb bezkonkurenčně první místo ve statistice prodeje vozů v České republice – každý z nich se zhruba 60% podílem v daném segmentu. Díky modelu Superb se značka Škoda opět vrátila na Pražský hrad a speciální prezidentská limuzína Superb slouží od prosince 2003 prezidentovi České republiky. Jako oficiální vůz Škodu Superb využívá nejen prezident, ale i řada ministrů vlády České republiky.

Ve střední a východní Evropě (bez České Republiky) prodala značka 120 126 (2002: 109 773) vozů a dosáhla tím nárůstu o 9,4%. Největší podíl na tomto výsledku má polský trh. Tam dosáhla Škoda s 42 927 (2002: 34 301) vozy (+25,2%) tržního podílu 12,0%. Na maďarském trhu zvýšila Škoda Auto s 15 462 (2002: 11 507) prodanými vozy (+34,4%) svůj podíl na trhu na 7,3%. Na Slovensku prodala Škoda 25 728 (2002: 29 175) vozů. Tento pokles o 11,8% odpovídá vývoji celkového slovenského trhu, který se propadl o 11,9%.

V Asii a v zámoří prodala Škoda celkem 22 249 (2002: 22 963) vozů
(-3,1%). V Indii je Škoda od roku 2002 zastoupena jedním montážním závodem. Odbyt na tomto trhu se zvýšil o 5,8% na 4 656 (2002: 4 401) vozů.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy