Škoda má při uvádění nového malého vozu smůlu. Původně se ucházela o celého vozu pro celý koncern. Továrně v Kvasinách to ovšem dopřáno nebylo. Nyní se automobilka snažila uhájit alespoň výrobu litrových tříválců, které budou malé Volkswageny pohánět. Bylo by to logické, vyvinuli je z velké části přímo ve Škodě a jsou odvozeny z tříválců 1,2 HTP, které také vyrábí Škoda. Ani to nebylo Škodě dopřáno.
Škoda nezůstane úplně zkrátka, bude se zde vyrábět převodovka nového modelu a také určité komponenty motorů, ovšem kvalifikovaná práce při jejich sestavování bude probíhat v zahraničí. Situace je o to nepříjemnější, že se očekává po uvedení malého Volkswagenu i pokles výroby stávajících motorů 1,2 HTP, zejména kvůli ukončení výroby Volkswagenu Fox, který je používá.
Ekonom naznačuje, že za odejmutím výroby může stát mimo jiné také vlažný postoj České republiky k přijetí společné měny Euro. Slovensko, kde bude probíhat montáž vozů, již Eurem platí.
Očekává se, že rodina malých vozů, které budou prodávány pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda, se představí v Ženevě na jaře příštího roku. Výroba se rozběhne na konci prvního pololetí.