Na druhém místě skončil manažerský vůz BMW 5/5 GT, třetí je inovativní Opel Meriva, čtvrtou příčku obsadil zástupce malých SUV Dacia Duster a pětici finalistů uzavírá prémiové SUV Volkswagen Touareg.
O titul letos bojovalo celkem 38 automobilových novinek tohoto roku, ze kterých pět postoupilo do finále. V něm pak odborníci rozdělili body podle pravidel vycházejících z renomované evropské ankety Car of the Year (COTY).
Letos se soutěže po dlouhé době neúčastnil žádný model mladoboleslavské automobilky Škoda Auto.
Auto roku 2011 v ČR KMN je nejprestižnější a zároveň jediná odborná anketa hodnotící automobilové novinky na českém trhu. Titul a právo být označován jako Auto roku v ČR KMN získává vůz, který volí porota složená z odborných motoristických novinářů. Vítěze vybírají tito odborníci ve dvou kolech z nominovaných vozidel.
Pro účast v anketě musí každý automobil splňovat řadu podmínek, včetně té základní, že jde o novinku na českém automobilovém trhu. Právě tuto podmínku mladoboleslavská automobilka nesplnila.
Při posuzování jednotlivých kandidátů porotci hodnotí především celkovou konstrukci a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cenu. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je "value for money" - hodnota získaná za vynaložené peníze.
Pořadí a body finálových vozů:
Pořadí |
Model |
Body |
1. |
Alfa Romeo Giulietta |
209 |
2. |
BMW 5/5 GT |
189 |
3. |
Opel Meriva |
165 |
4. |
Dacia Duster |
163 |
5. |
VW Touareg |
146 |
Zdroj: Klub motoristických novinářů