V Česku je registrováno skoro pět milionů osobních vozů. Jestliže si každý majitel pořídí novou verzi za průměrnou cenu 200 korun, jde o byznys za jednu miliardu. Kromě toho jezdí dalších dva a půl milionu ostatních vozidel - dodávek, nákladních aut, autobusů či motocyklů. To je další nejméně půlmiliarda korun, přičemž lékárničky třeba do autobusů pro více lidí jsou výrazně dražší.
Ministerstvo dopravy rozšíření výbavy o resuscitační masku, izotermickou fólii či pořádné nůžky obhajuje tím, že si to vynutila odborná veřejnost nespokojená se zastaralou verzí lékárniček. Jenže někteří záchranáři, kteří k nehodám jezdí, o užitečnosti změny pochybují. "Nemám důkazy, ale obávám se, že v tom spíše budou lobbistické zájmy. Cítím to tak," míní šéf středočeské záchranky Martin Houdek. "Upřímně řečeno nevím, zda je laik schopen a ochoten použít třeba resuscitační masku."