Ferrari, jakožto výrobce rychlých a adekvátně užraných vozů (kterých ale vyrobí pár desítek), čelí očekávaným emisním normám s regulací oxidu uhličitého tvrději, než jakýkoliv běžný výrobce.
Proto se musí snažit spotřebu snižovat alespoň částečně, výsledkem tak je Ferrari California HELE.
V zásadě nejde o nic mimořádného. Automobilka se promyšleným řešením chlazení motoru, klimatizace, čerpadla paliva a zejména převodovky pokusila stáhnout spotřebu (a také emise) o desetinu, což se ji také podařilo. Vliv má i systém Stop-start. Ve městě proto může být úspora až téměř čtvrtinová. Zní to sice slibně, ale s hodnotou emisí CO2 270 g/km se stále ani nepřibližuje normě, kterou EU hodlá požadovat, tedy 130 g/km.
Abychom nemluvili jen o té části LE, automobilka tvrdí, že se ji podařilo zlepšit průběh točivého momentu a také ho trochu zvýšit. Tady máte ty větší emoce...