Lamborghini se rozhodlo prezentovat své Sesto Elemento ani ne kvůli ukázce nového modelu, ani ne kvůli ukázce průkopnického designu, ale kvůli technologii. Tím zásadním sdělením, které automobilka chtěla poskytnout, je to, že se ji podařilo získat inovativní výrobní technologii, díky které bude možné zásadně zlevnit výrobu karbonových dílů. Tak už jsem vyžvanil celé finále...
Lamborghini podle vlastního vyjádření získalo díky spolupráci s Boeingem mnohem jednodušší technologii výroby uhlíkových dílů. Proč zrovna Boeingem? Málokdo má na světě takové zkušenosti jako tato firma, mimo to, že nedávno představila letadlo 787 Dreamliner, které má celý plášť z uhlíku, vyvíjí také karbonem odlehčenou evoluci modelu 747, ale zapojuje se i do vojenských projektů, kde je snižování hmotnosti nutností.
Zpět k Lamboghini, které vyrobilo své Sesto Elemento kompletně z karbonu. Mimo klasické náhrady plechových částí karoserie uhlíkem si Lambo trouflo vytvořit z tohoto materiálu i nápravy a téměř celý interiér. Ostatně, je to na něm vidět.
Ručička na vahách se jistě ne náhodou zastaví na číslici 999 kilo, což je skvělý hodnota na vůz, který tíží pětilitrový desetiválec s výkonem 570 koní. Zrychlení na stovku by se mělo udát za 2,5 sekundy (je to vzhledem k přenostu výkonu na silnici vůbec možné?), maximální rychlost prý v klidu přesáhne 320 km/h.
Ve výrobě jej určitě nikdy neuvidíme, to je jasné. Technická řešení, zejména technologie levné výroby uhlíkových dílů, by se však brzy objevit mohla.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Takto pekelně se představilo.