Nám se dostaly do rukou první skici publikované časopisem AutoDesign&Styling, které by měly předurčovat design nové škodovky. Podle dostupných informací má dojít k výrazným změnám především na přední dodnes unifikované masce vozu. Auto by mělo být nápaditější a odvážnější než současné modely, kterým je často vytýkána až přílišná konzervativnost.
Technicky bude auto výrazně jednodušší než Octavia. Především podvozek nenabídne nezávislé zavěšení zadních kol jako u Octavie a počítá se také s levnějšími materiály uvnitř vozu.
Ačkoli první spekulace mluvily o karosářském provedení sedan, dnes už je nadmíru jisté, že se bude jednat o liftback, který v budoucnu doplní také verze kombi. Je to logické, sedany se na starém kontinentu prostě neprodávají resp. prodávají, ale ne tak dobře, jako klasické hatch- popřípadě liftbacky nebo kombíky.
Na trhu by nová škodovka měla konkurovat především automobilům jakými jsou kupříkladu Renault Fluence. Koncernové dvojče v budoucnu ztělesní nový Seatu Toledo.
Následovník Octavie Tour představuje také novou strategii a plány koncernu VW s tuzemskou automobilkou. Jak informoval magazín idnes.cz, německému vedení se nelíbí kvalita a vysoká konkurenceschopnost škodovky, která odlákává zákazníky od mateřské značky Volkswagenu. Potvrzují to nejen prodejní statistiky, ale také test v německém magazínu Spiegel, kde Superb Combi dopadl lépe než Passat Variant. V budoucnu by tedy škodovky měly být ve srovnání s automobily Volkswagen znatelně horší.
První sériové exempláře nové škodovky spatří světlo světa zhruba za dva roky.
Další podrobnosti se dozvíte v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling (www.auto-design.cz)