Ochrana dospělých na předních sedadlech se u všech zkoušených aut pohybovala na výborné úrovni 90 % a více. Nejlépe v tomto směru dopadl kupodivu nejmenší Swift, který si odnesl 94 %. Všechny vozy kromě Citroënu navíc obdržely plné hodnocení a více než 3 body v tzv. whisplash nárazu zezadu za ochranu krční páteře. C4 odjel pouze s 2,8 body a průměrným hodnocením.
I bezpečnost ratolestí v dětských sedačkách se ukázala jako bezproblémová. Hodnocení se zde pohybovalo mezi 80 a 88 %, přičemž nejhůře dopadla třídveřová Honda CR-Z, nejlépe naopak velký Hyundai ix-35.
Tradiční Achillova pata se ukázala při kontaktu s chodcem. Nejméně procent si odvezl Citroën (43 %), nejvíce Honda (71 %).
Velké rozdíly byly zaznamenány i v systémech aktivní bezpečnosti. Premiantem v tomto oboru je C4 s 97 %, o černého Petra se podělili Hyundai se Suzuki, kteří si odvezli shodně 71 %.
Výsledky EuroNcap: 25.8.2010 | |||||
Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Bezpečnostní asistenty | Počet hvězd | |
Citroën C4 | 90 % | 85 % | 43 % | 97 % | ***** |
Honda CR-Z | 93 % |
80 % | 71 % | 86 % | ***** |
Hyundai ix-35 | 90 % | 88 % | 54 % | 71 % | ***** |
Suzuki Swift | 94 % | 82 % | 62 % | 71 % | ***** |