Pojišťovny odhadují, že jim bude nahlášeno více škodných událostí než při povodních, které se odehrály o týden dříve (což docela dává smysl v hustě obydlené Praze).
Vozy poškozené krupobitím mívají obvykle poškozenou karoserii a rozbitá okna. S okny toho mnoho nesvedeme, ty je nutné vyměnit v autoservisu, důležité ale je pro účely příštího prodeje pořídit fotografii poškozeného vozu. Důvod je nasnadě, číst kódy vyražené na sklech umí kdekdo a právě nesoulad mezi kódy na oknech a výrobními údaji je docela dobrým vodítkem ke zjištění, zda byl vůz bourán. Krupobití a následnou výměnu oken podpořenou fotografií jistě kupující pochopí snáze.
Co ovšem s karoserií? Zaprvé je třeba si uvědomit, že kroupami potlučená "kastle" není důvodem, pro který by byl vůz znehodnocen k používání. Jde čistě o estetickou vadu, která nemá vliv na bezpečnost vozu - pevné díly jsou pod karoserií. Nemáte-li tedy vůz pojištěn a jde-li o vůz s nízkou hodnotou, oprava se pravděpodobně nevyplatí a ničemu to nevadí.
Klasickou metodou, která se používá odedávna, je zakytovat prohlubně a postižený díl opět přelakovat. Výsledek je obvykle dokonalý, problémem ale je, že odstín nemusí vždy dokonale padnout ke zbytku vozu a rozdíl je poté patrný, zejména jde-li o starší vůz. Dobrý lakýrník zvládne zázraky, přesto se může stát, že po letech a blednutí barev na slunci se mohou odstíny začít rozcházet. Dalším faktorem, který hraje v neprospěch této metody, je fakt, že mnozí kupující ojetých vozů již kontrolují autenticitu laku měřidlem tloušťky laku. Výhodou naproti tomu je, že přelakováním zmizí i starší oděrky a vůz může vypadat opravdu jako nový.
Specializované firmy ovšem nabízejí lepší techniku. Karoserie většiny aut je totiž vyrobena z plastu a plechu, tedy relativně poddajných materiálů, které je možné vytáhnout zpět do původní polohy. Tato operace se provádí různými nástroji, přičemž mechanik se musí dostat k poškozené karoserii z vnitřní strany. Vytlačováním zevnitř se karoserie narovná a vypadá jako nepoškozená. Použít se dají i pneumatické nástroje, které dokáží plech podtlakem a zpětnými rázy vypnout taktéž bez poškození laku.
Výhodou je zejména ušetření času i peněz. Povrch se dále nelakuje, což je výhoda i nevýhoda zároveň. Je navíc třeba dbát na to, aby opravu provedl zkušený servis, který nenadělá více škody než užitku.