Motor 2.0L i-VTEC s atmosférickým plněním dává nejvyšší výkon 148 kW (201 k) při tradičně vysokých 7800 otáčkách a maximální točivý moment 193 Nm v 5600 ot./min. Type R s ním zrychlí na stovku za 6,6 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na číslu 235 km/h.
Tenhle skvělý dvoulitr ale splňuje jen emisní normu EURO IV, a proto bude v zemích, kde evropské normy platí, v prodeji jen do konce roku. Počínaje rokem 2011 ji totiž nahradí přísnější EURO V. Její restrikce se týkají především pevných částic a oxidu dusíku. V porovnání s EURO IV klesají pevné částice z 25 na 5 mg/km a NOx z 250 na 180 mg/km.
Agregáty EURO V musejí být vybaveny všechny nově uváděné modely už od září 2009, od příštího roku pak už všechny vozy bez výjimky. Podobný harmonogram nás čeká i letech 2014 a 2015 v souvislosti s ještě přísnější EURO VI.