Nejvýraznějším prvkem je na nové Merivě systém otevírání dveří proti směru jízdy. Kdysi se těmto dveřím říkalo sebevražedné, protože se mnohokrát stávalo, že se nedovřené dveře za jízdy otevřely a cestující byli při snaze o jejich zavření vytaženi proudem vzduchu ven. V mnoha zemích byla poté tato konstrukce zakázána.
To už je ale dlouhá doba, dnes jsou auta vyráběna mnohem přesněji a především - máme tu ochrannou elektroniku. Dnešní rodina jistě ocení lepší přístup k zadním sedačkám.
Nejlevněji je možné zajímavý vůz sehnat za 329 tisíc korun. V základní výbavě Selection je pouhá dvojice airbagů, oproti tomu zde ale najdeme ESP. Elektricky jsou ovládána nejen zrcátka a přední okna, ale také ruční brzda. Za příplatek 20 tisíc je klimatizace a palubní počítač, Opel je v rámci zaváděcí akce přidává zdarma. Další čtveřice airbagů je k dispozici za příplatek necelých 11 tisíc. Připlatit si lze i za rádio a mlhovky.
Pro vyšší výbavu Enjoy jsou všechny tyto prvky v sérii, příplatek je 40 tisíc korun. Krom toho zákazník dostane aktivní opěrky hlavy a konzoli FlexRail, tedy posuvný a výměnný program u loketní opěrky.
Dalších 20 tisíc navíc stojí výbava Cosmo, která obsahuje mimo jiné litá kola, tempomat a volant s ovládáním rádia potažený kůží.
Samozřejmostí jsou různé příplatkové položky, například parkovací asistent vepředu i vzadu, dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel a další.
V nabídce je trojice benzínových motorů, jejich objem je vždy 1,4 litru. Nejslabší má výkon 101 koní a je atmosferický, silnější turba mají výkony 120 a 140 koní. Čtveřice dieselů využívá objemů 1,3 litru (75 a 95 koní) a 1,7 litru (110 a 130 koní).
Jak si vede Meriva ve srovnání se svým úhlavním konkurentem na tuzemském trhu, tedy Škodou Roomster?
Škoda Roomster nasazuje mnohem příznivější nejnižší cenu - 269 tisíc, ovšem s tak slabým motorem, jaký nemá Meriva vůbec v nabídce. Srovnatelným motorem se základem Merivy je až nejsilnější dodávaný - 1,2 TSI o výkonu 105 koní. Ten je možné nejlevněji koupit za 319 tisíc korun, tedy o 10 tisíc levněji než srovnatelný motor u Merivy. Porovnání výbav také dopadne v mírný prospěch u Roomsteru, který má navíc dvojici airbagů.
Podívejme se ještě na zlatou střední cestu, tedy střední výbavu. U Roomsteru jde o Style, u Merivy o Enjoy. Ceny: 349 tisíc Roomster, 369 tisíc Meriva. Zde má Meriva mírně navrch v oblasti bezpečnosti, protože nabídne o pár airbagů více, Roomster má zase poloautomatickou klimatizaci oproti manuální u Merivy.
Cenový rozdíl mezi Merivou a Roomsterem ve srovnatelné výbavě a motorizaci není nijak závratný a v ceně se v podstatě ztratí. Každý vůz má něco navíc, Meriva zvláště vychytané protiběžné dveře a zajímavé systémy jako program loketní opěrky FlexRail nebo FlexFix, držák na kola integrovaný v zadním nárazníku. Roomster je možné koupit v horším motorem za mnohem příznivější cenu a to se jistě počítá.