Komplikovaný motor, který kombinuje turbodmychadlo i kompresor pro využití toho nejlepšího z obojího, se nestal vítězem poprvé.
Na dalších příčkách se umístily motory od BMW (3,0 Turbo), Mercedesu (6,2 V8 AMG), BMW (twinTurbo Diesel 2,0) a opět BMW (4,0 V8). Šesté místo si utrhlo Audi pro motor 2,5 Turbo, sedmé je BMW spolu s koncernem PSA a motorem 1,6 Turbo a až osmou pozici bere neevropská Toyota s motorem 1,0 VVT-i.
V kategorii nových motorů vyhráli Italové, jejich 1,4 Multiair Turbo, který najdeme v Alfě Romeo, je nejlepším novým motorem. Také druhý njelepší nový motor je od koncernu fiat, nahczí se ve Ferrari Italia. Na třetím místě je maoobjemový 1,2 TSI od Volkswagenu.
Zeleným motorem roku je 1,8 HSD od Toyoty, najdeme ho v Priusu. Nejlepším výkonným motorem je Mercedes Benz 6,2 AMG.
V objemových kategorich známe tyto vítěze:
Do 1,0 litru - Toyota 1,0 VVT-i
Od 1,0 do 1,4 litru - VW 1,4 TSI
Od 1,4 do 1,8 litru - BMW PSA 1,6 Turbo
Od 1,8 do 2,0 litru - BMW 2,0 Twin Turbo Diesel
Od 2,0 do 2,5 litru - Audi 2,5 Turbo
Od 2,5 do 3,0 litru - BMW 3,0 Turbo
Od 3,0 do 4,0 litru - BMW 4,0 V8
Od 4,0 litru výše - Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8