Společnost McLaren se rozhodla uplatnit své zkušenosti ze závodní dráhy v oblasti produkčních supersportů. Tým který F1 postavil pod vedením Gordona Murraye se poprvé sešel v březnu 1990.
McLaren F1 byl v mnohém revoluční, byl to první produkční vůz využívající karbonové šasi a dodnes jde o nejrychlejší vůz s atmosférickým sáním. Nekonvenční byla i jeho koncepce s volantem v ose a třímístná kabina. K prvnímu majiteli se dostal v prosinci 1993. Jeho dvanáctiválec od BMW o síle 627 koní to dokázal rozjet na 384 km/h.
V roce 1994 McLaren pod tlakem zákazníků vivinul během třech měsíců okruhovou verzi pro třídu GT1. Vozy pod názvem F1 GTR byly mimořádně úspěšné na závodních tratích, byly prostě k neporažení. V devatesátémpátém dokázal F1 GTR pilotovaný posádkou Lehto/Dalmas/Sekiya zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, další GTR následovaly na 3., 4., 5. a 13. místě.
Nakonec vzniklo 64 produkčních kusů modelu F1 (1993-1998), dále vzniklo 5 kusů produkčních F1 LM (1996) a 3 kusy F1 GT (1997). V letech 1995-1997 vzniklo 28 kusů okruhových F1 GTR.
27. dubna oslavil McLaren výročí naprosto stylově. Sezval bývalé a současné majitele typu F1 do svého centra ve Wokingu na večeři. Při této příležitosti se sešel na jednom místě největší počet "efjedniček" v historii, celých 21 kusů.
McLaren má s modelem MP4-12C nakročeno na důstojné pokračování ve stavbě supersportů v duchu typu F1. Oslavy budou pokračovat v průběhu celého roku 2010. Na festivalu v Goodwoodu budou k vidění F1 a MP4-12C pospolu.