Nové Discovery 2005

Nejzásadnější změnu zaznamenala koncepce - rámovou konstrukci vystřídala..

..samonosná karoserie a pevné nápravy nezávisle zavěšená kola se vzduchovým pérováním. Bude to vůbec první Land Rover, opouštějící tradiční "náklaďákový" pojezd. Značně se přiblíží Range Roveru především rozměrově - 4,78 m délky a 2,9 m rozvoru znamená pořádný kus auta - ale i technicky, pojezd se systémem "Terrain Response" bude prakticky identický s tím, který se představil v Detroitu ve studii Range Stormer.

Síla na jednotlivá kola bude distribuována přes samosvorný centrální diferenciál a roli náročných, drahých a těžkých uzávěr diferenciálů převezme Terrain Response, vybavený voličem s polohami: Normál, Dálnice, Tráva/Šotolina/Sníh, Písek, Hluboké výmoly, Skály. Pokročilá elektronika pak převezme kontrolu nad brzdami, pružením, převodovkou a motorem a řidiči přenechá v podstatě jen volbu směru a řazení dvoustupňové redukční převodovky.

Nejpravděpodobnějšími kandidáty pro motorizaci jsou 4,2 l osmiválec Jaguar (199 kW), 4 l šestiválec Ford (158 kW), 2,7 l šestiválec Common Rail Ford-PSA (147 kW) a v budoucnu i 4 l osmiválec týchž výrobců, který je dosud ve vývoji a dostane jej budoucí Range Rover. Převodovka bude šestistupňová samočinná. Interiér je opět sedmimístný s velkými dveřmi, usnadňujícími nástup na zadní sedadla a s možností složit nepoužívané sedačky do podlahy. Karoserie připomíná současný model několika charakteristickými prvky, které byly zvoleny za poznávací znaky - zejména zvýšenou střechou v zadní části vozu a dvěma malými okénky v lemu střechy.

Cena bude odpovídat technologické úrovni a renomé výrobce a začne na 38.000 EUR, první kusy se v autosalonech objeví letos v září. Fotografie nového modelu prozatím ještě nejsou k dispozici.

Zdroj: Land Rover ČR
Ilustrační Foto: Land Rover ČR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy