Například prodejce Audi v Ostravě tvrdí, že na model Audi A8 klienti čekají až tři a půl měsíce. "Je to nový model a nepočítali jsme s tím, že ho bude chtít tolik lidí najednou. Mysleli jsme, že se poptávka rozloží do celého roku," vysvětluje.
Mercedesy třídy S na tom nejsou o moc lépe. "Nejste první, kdo se na ně ptá. Pokud si auto objednáte do začátku června, tak ho začnou vyrábět v srpnu a vy ho dostanete až v září," reagoval Filip Vaniček ze společnosti VSP Auto na Plzeňsku. Slíbit, že auto dodá do tří měsíců, odmítl i prodejce BMW z Prahy.
"Dodací doby se skutečně prodlužují, na některé populární modely musejí zákazníci čekat," připustil Jiří Jírovec, ředitel společnosti Invelt, která prodává vozy MVW. "Prodeje do Číny stouply o sto deset procent a výroba je limitovaná." A to i přesto, že továrny vyrábějí jako před krizí. Což je dobrá zpráva pro výrobce i dodavatele.
Podle Daniela Haranta, manažera prodeje BMW Česká republika, má Čína ale jen dílčí vliv na čekací lhůtu. Prodeje podle něj stoupají celosvětově.
Konkurenční Audi v poslední době registruje výrazný nárůst objednávek ve všech klíčových modelových řadách.