Hybridní výhra, nejprodávanějším autem v Japonsku je Toyota Prius

Prius | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

V našich podmínkách se tomu můžeme jenom divit, ale nejprodávanějším autem roku 2009 v Japonsku se stala hybridní Toyota Prius.

Hybridy jsou na vzestupu a potvrzuje to jeden z největších automobilových trhů, Japonsko.

Ačkoliv celkové prodeje hybridů dosahují jen asi desetinového podílu všech prodaných vozů v Japonsku, Priusu se daří, stal se totiž nejprodávanějším vozem vůbec.

V roce 2009 si v Japonsku našel takřka 209 tisíc nových kupujících. Na skvělém pátém místě se umístila Honda Insight (přes 93 tisíc kusů), taktéž hybrid. Mezi se vklínily nehybridní vozy.

U nás se prodeje hybridů pohybují řádově v desítkách kusů, Priusů se za celý rok 2009 prodalo 79, Insightů 13, k tomu můžeme přidat několik hybridních Lexusů a Civiců Hybird.

Velkým trhem pro hybridy je USA, kde se podíl těchto vozů na celkových prodejích pohybuje na necelých třech procentech, při obří kapacitě tohoto trhu (i v podprůměrném roce 2009 se zde prodalo přes deset milionů nových vozů, ještě v roce 2008 to bylo téměř 17 milionů) je to v absolutních číslech zajímavá hodnota.

Je Prius opravdu tak dobrý, aby byl nejprodávanějším vozem? Přečtěte si krátký test Toyoty Prius.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy