Magazín Autoblog.com zveřejnil zkušenost jednoho z majitelů Mini E (nebo přesněji pronajímatelů, Mini tyto vozy poskytuje výhradně na leasing).
Doktor Dennis denně dojíždí kolem 90 kilometrů, na což mu elektromobil obvykle bohatě stačí. V USA to není nijak neobvyklá vzdálenost.
Když ale padly teploty pod mínus pět stupňů Celsia, začaly se dít problémy. Ačkoliv normálně vůz zvládá trasy kolem 130 kilometrů, v mrazivém počasí dojel devadesátikilometrovou trať už s naprosto prázdnou baterií - a to mezitím stálo auto po dvě hodiny v zásuvce u kanceláře.
Není to veskrze nic neobvyklého, bateriím se se snižující teplotou výrazně snižuje účinnost. Auto sice je možné dovybavit systémem, který baterii zahřeje, topný systém ale ubírá drahocennou energii z baterie a elektromotory, na rozdíl od spalovacích motorů, negenerují mnoho tepla, proto ani přitápění zbytkovým teplem není příliš snadné.
Zkrátka, na technologiích je třeba stále pracovat.