S elektromobily to bude složité, v zimě se jim moc nechce fungovat

E | foto: MINI

Mini již delší dobu testuje v reálném provozu flotilu elektromobilů založených na svém hatchbacku. S nadcházející zimou se ale ukazuje, že vývojáře čeká ještě řádná doba vývoje.

Magazín Autoblog.com zveřejnil zkušenost jednoho z majitelů Mini E (nebo přesněji pronajímatelů, Mini tyto vozy poskytuje výhradně na leasing).

Doktor Dennis denně dojíždí kolem 90 kilometrů, na což mu elektromobil obvykle bohatě stačí. V USA to není nijak neobvyklá vzdálenost.

Když ale padly teploty pod mínus pět stupňů Celsia, začaly se dít problémy. Ačkoliv normálně vůz zvládá trasy kolem 130 kilometrů, v mrazivém počasí dojel devadesátikilometrovou trať už s naprosto prázdnou baterií - a to mezitím stálo auto po dvě hodiny v zásuvce u kanceláře.

Není to veskrze nic neobvyklého, bateriím se se snižující teplotou výrazně snižuje účinnost. Auto sice je možné dovybavit systémem, který baterii zahřeje, topný systém ale ubírá drahocennou energii z baterie a elektromotory, na rozdíl od spalovacích motorů, negenerují mnoho tepla, proto ani přitápění zbytkovým teplem není příliš snadné.

Zkrátka, na technologiích je třeba stále pracovat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy