Mazda je zářným a zároveň téměř jediným příkladem, že zvyšování kvality aut, jejich výbavy a bezpečnostních standardů nemusí nutně znamenat nabalování dalších kil na pohotovostní hmotnosti. Například poslední generace Mazdy 2 shodila oproti předchůdci celých 100 kg přičemž jen úpravami na podvozku se podařilo ušetřit 13 kg.
Japonský výrobce jde ale ještě dál. Počínaje rokem 2011 chce na své modely aplikovat další zeštíhlovací kúru spočívající v úpravě některých výrobních procesů či použití lehčích materiálů. To s sebou ale logicky přinese i dražší výrobu a delší vývoj.
Všechny tyto změny by podle šéfa Mazdy pro Severní Ameriku Roberta Davise měly v konečném důsledku ušetřit na každém voze minimálně 100 kg, což v praxi znamená snížení spotřeby o 3-5 procent.
Mazda: naše nová auta budou nejméně o 100 kg lehčí
Zástupci japonské Mazdy se nechali slyšet, že se hodlají držet nastoleného trendu snižování hmotnosti svých aut i v dalších letech. Už za dva roky by měly být některé jejich modely lehčí o 100 kg.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?