Samotný Volkswagen si dal za cíl získávat zákazníky svojí solidností a kvalitou, Audi míří do vyšších, prémiovějších vrstev, Seat cílí na zákazníky toužící po sportovnějším voze, Lamborghini, Bugatti, Bentley a nově i Porsche, ti všichni mají na trhu své vlastní stálé místo. Jen ta Škoda se stále spíše hledá. Svou identitu nemůže najít už od 90. let.
Zatímco s modely Favorit a Felicia to vypadalo, že chce zůstat na cenovém i kvalitativním dně, Octavia první generace ji dostala výše. Fabia první generace dokázala ve své době prohánět snad všechny konkurenty ve třídě.
Zatím se Škoda prezentovala spíše tím způsobem, že modely vycházející ze společných základů s Volkswagenem o něco zvětšila a přitom prodávala za nižší cenu.
Dosud konzervativní design se změnil s příchodem Roomsteru, který se konzervativním vůbec nazvat nedá. Ani nový Superb není tak uhlazený a nenápadný jako ten první. Možná právě tyto dva vozy přiměly Škodu k úvahám o zajímavějším designu, kterým se více vymezí proti konkurenci.
Jako první by se s avantgardním designem měla představit pomalu zastarávající Octavia. Třetí generaci tohoto vozu uvidíme za dva až tři roky.