Škodovka zahájila v ruské Kaluze kompletní výrobu Octavie

Octavia | foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská Škoda Auto zahájila v ruské Kaluze kompletní výrobu vozu Octavia. Uvedl to mluvčí společnosti Jaroslav Černý s tím, že kompletní výroba je zahájena 11 měsíců před původně plánovaným termínem.

Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl na 2,5 procenta. Prodeje škodovek v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích spadl o 51 procent. Na ruském trhu prodala Škoda Auto během prvních devíti měsíců celkem 25 345 vozů.

Škoda Auto ve společném výrobním závodě s Volkswagenem (VW) v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z linek v Kaluze sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi v srpnu 2008) a Octavia (liftback, combi v srpnu 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž Škoda Fabia (hatchback, combi v lednu 2009). V letošním roce následovaly montáže Škoda Superb v dubnu a Škoda Roomster v květnu. Většina modelů je výhradně s benzínovými motory.

Škodovka plánuje, že bude v Rusku kompletně vyrábět postupně všechny ostatní modely včetně vozů Superb a Yeti.

V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů. Současných 1 800 zaměstnanců stoupne během následujícího roku na 3 000.

„Ruský automobilový trh byl silně zasažen současnou ekonomickou krizí. Přesto je pro nás i nadále velice zajímavým trhem s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Někteří odborníci naznačují, že už nyní jsme alespoň dohlédli na dno krize. Využijeme celkovou výrobní kapacitu závodu v Kaluze a tím umožněnou nacionalizaci dílů k dalšímu budování a posilování pozice značky,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.

„Prodejní cíl značky Škoda je pro letošní rok 35 tisíc vozů. Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování tržního podílu. Ten v případě značky Škoda neustále roste a z loňských 1,9 % se vyšplhal na letošních 2,5 %. V současnosti nejoblíbenějším modelem značky Škoda v Rusku je Fabia, Octavia Tour a Octavia. Přes současné obtíže se daří také modelu Superb, kterému se dostalo pozitivního hodnocení zákazníků i médií,“ doplnil Petr Janeba, ředitel Škoda Auto Rusko.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy