Tesla míří vysoko, chce se stát mainstreamovou značkou

Model S | foto: Tesla Motors

Americký výrobce elektromobilů Tesla Motors poodhalil své ambiciózní plány. Nejpozději do roku 2016 hodlá nabídnout vůz za méně než 30 tisíc dolarů.

Svou historii odstartovala automobilka Tesla modelem Roadster, prvním čistě elektrickým sériovým sportovním vozem. Přestože se takový nápad mohl zdát jako naprosté šílenství, pánům Eberhardovi, Tarpenningovi a Wrightovi to vyšlo. Roadster sklidil po celém světě obdivy kritiků a jeho prodeje předčily očekávání. Nyní jejich fabrika vyrábí asi 25 aut týdně.

Management má ale mnohem smělejší plány. Do dvou let chce zahájit sériovou výrobu sedanu Model S, který má podle nejnověji zveřejněných informací ujet s největšími bateriemi na jedno nabití až 300 mil, tedy zhruba 480 km!! K dispozici budou i levnější verze s dojezdem 160 a 230 mil (260 a 370 km). Cena nového sedanu by se měla pohybovat kolem 50 tisíc dolarů.

Poté se firma chce vrhnout na vývoj cenově dostupného rodinné vozu za méně než 30 tisíc dolarů (nyní zhruba půl milionu korun). Ten by se měl dostat na trh v roce 2016. Tesla chce takto nízké ceny dosáhnout výstavbou nových továren, které umožní snížit výrobní náklady.

Nezanedbatelnou položkou jsou i samotné akumulátory, jež například v Roadsteru za 100 tisíc dolarů představují třicetitisícovou částku. Podle mluvčí automobilky Rachel Konrad ale cena baterií klesá každý rok o 8-10 %, takže za pár let bude možné cenu vozu stlačit blízko úrovně klasických aut se spalovacími motory.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy