Na jeden galon benzínu (necelé 4 litry) údajně Leaf překoná vzdálenost 367 mil, kdežto Volt „jen“ 230. Po přepočtu na nám bližší jednotky je to asi 0,8 litru na 100 km.
Na Twitteru se tato informace objevila jako reakce na včerejší prohlášení Chevroletu. Věta „Nissan Leaf = 367 mpg, no tailpipe, and no gas required," asi nepotřebuje překlad.
Otázkou zůstává, jak k tomuto číslu Nissan došel. Leaf je totiž čistý elektromobil a spalovací motor byste pod jeho kapotou hledali marně. Berou snad japonští matematici v úvahu množství vyprodukovaných zplodin při výrobě elektřiny? Nebo jednoduše spočítali spotřebu vozu v kWh a převedli ji do objemu benzínu?
Nissan Leaf, který by měl na jedno nabití baterií ujet až 160 km, se na trhu objeví koncem příštího roku. Nejdříve ve Spojených státech, Japonsku a západní Evropě. Později se rozšíří i do ostatních zemí.