GM: Nový Volt pojede ve městě za litr na sto kilometrů

Volt | foto: Chevrolet

Chevrolet Volt by měl být opravdu extrémně úsporným vozem. V městském provozu by měl na jeden galon benzínu (necelé čtyři litry) ujet přes 230 mil.

To by z Voltu dělalo asi nejúspornější sériový vůz na světě.

Kouzlo je v technologii pohonu. Benzínový motor pouze generuje proud, kola roztáčí vždy elektromotory. Mimochodem, první vůz z touto koncepcí vymyslel Ferdinand Porsche před více než sto lety.

Prvních čtyřicet mil (64 km) je Volt schopen jezdit pouze na baterie, po jejich vybití Volt nahodí benzínový motor a jede v režimu "extended range". Právě v tom by měl Volt uhánět za pouhý litr na každých sto ujetých kilometrů.

Volt je určen pro USA, takže automobilka používá statistiku pro tamní trh, nicméně dá se očekávat, že tvrzení, že 80% lidí stačí na denní dojíždění dojezd na baterie - 65 kilometrů, by se dal použít i v podmínkách Evropy.

Pokud to tak půjde dál, šejkové přijdou na buben...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy