Poprvé od doby, kdy má (přirozeně v novodobé historii) Škoda dva a více modelů, kraluje prodejům ten větší. Ještě loni se v ČR prodalo v první polovně roku patnáct tisíc Fabií a jen deset tisíc Octavií, letos je vše naruby.
Zatímco Octavia dokázala své pozice udržet a dokonce zpevnit, své prodeje navýšila o 8,5 % na téměř jedenáct tisíc prodaných kusů, prodeje Fabie se velmi prudce propadly. Z loňských patnácti tisíc je jen devět, propad je o čtyřicet procent.
Otázkou je, co mohlo takovou situaci způsobit. Může jít o nervozitu méně příjmových skupin s ohledem na rozpoutanou ekonomickou recesi, část nakupujících také čeká, až vypukne očekávané šrotovné, na které už Octavia jen stěží dosáhne. Možné je i to, že se Fabia rychle okoukala, ale první dvě možnosti budou pravděpodobnější, protože podobný propad zažívají v tomto segmentu i jiné značky.
Ve statistikách najdeme v první desítce všechny škodovky. Šesté místo patří Roomsteru. U toho vidíme opět ohromný propad 44 %. Oproti tomu o jedno místo níže umístěnému Superbu nová generace velmi prospěla, oproti loňsku se prodalo jednou tolik vozů.
Ale pryč od Škody, i u jiných značek se děly divy.
Hned na třetím místě se umístil dosluhující Ford Fusion. I přes staří tohoto modelu narostly jeho prodeje o 40 %. Také pátý Renault Mégane se prodává dobře, s novou generací se prodeje vyhouply o 75 % oproti loňsku.
Největšího skokana najdeme na devátém místě. Je jím Hyundai i30, kterého se oproti loňsku prodalo hned o 116 % více.
Oproti tomu největší stálicí je Volkswagen Golf na osmé pozici. Jeho prodeje se změnily jen o pět vozů, tedy o zanedbatelných 0,3 %.