Koncern Volkswagen zvýšil svůj tržní podíl na 12%

Tiguan | foto: Volkswagen

Koncern VW Group dokázal přes nepřízeň doby zvednout za první pololetí letošního roku svůj podíl na trhu na 12 %. Meziročně se jedná o nárůst o více než dva procentní body.

V období od ledna do června sice prodal o pět procent méně vozidel než vloni, ale díky celkovému poklesu trhu s novými auty si polepšil z 9,9 na 12 procent tržního podílu.

„Relativně pozitivní odbytový trend ve vztahu ke konkurenci naznačuje, že koncern Volkswagen je veden tím správným směrem. Všechno jde podle plánu,“ prozradil výkonný viceprezident pro prodej a marketing Detlef Wittig. „Budeme však muset vynaložit mimořádné úsilí, aby se nám tuto tendenci podařilo udržet i v druhém pololetí,“ dodal.

Pokud se podíváme na samotný Volkswagen, zjistíme, že prodej vozů této značky rostl o 8 procent v porovnání se 6 procenty v loňském roce. Podle automobilky k tomu přispěly hlavně model nový Golf, Passat CC, Scirocco a Tiguan. Další úspěchy čekají ve Wolfsburgu s příchodem nové generace malého Pola, které už klepe na dveře.

Více než celé odvětví rostl za první pololetí rovněž odbyt koncernových vozů Audi, Seat i domácí Škody Auto.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy