Mimořádné srpnové noční směny proběhnou z pátku na sobotu ve dnech 7.-8., 14.-15. a 21.-22. srpna. Zaměstnanci automobilky, kteří se na směny dobrovolně přihlásí, ve zmíněných dnech nastoupí do práce ve 22 hodin večer, směna potrvá do šesti hodin ráno.
Za každou noční směnu obdrží zaměstnanci mimořádnou odměnu ve výši 400 korun. Podle automobilky bude na noční směny potřeba zhruba 2 700 zaměstnanců. Během každé ze tří mimořádných směn by mělo z výrobních linek sjet přibližně 380 fabií a 150 octavií.
„Sobotní směny obecně nepodporujeme. Momentálně ovšem podporujeme dodávky vozů zákazníkům a musíme je udělat,“ řekl pro týdeník Škodovácký odborář předseda odborů Škody Auto, Jaroslav Povšík. „Jde nám však o to, aby management tento záměr připravil účelně, aby nedošlo pouze k přeplnění skladů a tento vůz byl skutečně vyráběn pro zákazníky. Pokud firma splní základní podmínky, které požadujeme, tak jsme ochotni na sobotní směny přistoupit,“ dodal.
Člen představenstva odpovědný za personalistiku ve Škodě Auto Klaus Dierkes k nočním směnám uvedl, že z pohledu na celkovou poptávku trhu a firemní kapacitu by firma sobotní směny nepotřebovala jen za předpokladu, že by zákazníci byli ochotní čekat na fabii do prosince. „Proto bychom rádi ty tři směny v srpnu udělali, abychom měli pokaždé1200 aut navíc a signalizovali tak v Německu, že jsme pro zákazníky schopni udělat vše, aby neodcházeli k jiným značkám,“ řekl Dierkes.
Automobilka Škoda Auto dodala v prvním čtvrtletí letošního roku zákazníkům celkem 143 079 vozů, což je oproti loňskému prvnímu kvartálu o 17,5 procenta méně. Firma ale za toto období obdržela rekordní počet objednávek. Ve srovnání se stejným obdobím vloni totiž objednávky vzrostly o 27 procent. Největší zájem o modely Škoda mají kromě Čechů také motoristé z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska. Nicméně také na čínském trhu se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku.