Už v současné době totiž slovenské automobilky do Česka vyvážejí podstatnou část své produkce. "Modelu Peugeot 207 se letos vyvezlo z trnavské továrny do Česka v průměru 100 vozů měsíčně. A modelu C3 Picasso průměrně 40 kusů za měsíc," řekl mluvčí francouzské automobilky na Slovensku Peter Švec.
Zároveň však upozornil, že český trh není pro trnavskou továrnu Peugeot-Citroen zdaleka hlavním odbytištěm. Neočekává tedy stejné povzbuzení odbytu jako po zavedení šrotovného v Německu. "Vývoz obou verzí Peugeot 207 se v průměru zdvojnásobil. Nejlepším měsícem byl březen, kdy odbyt stoupl téměř trojnásobně," uvedl Švec.
Větší podporu však očekává továrna jihokorejské značky Kia v Žilině. Její model Cee'd je totiž z portfolia automobilky v Česku nejpopulárnější. "Modelu Cee'd se průměrně za měsíc prodá 400 až 500 kusů, což jej řadí mezi nejprodávanější vozy ve střední třídě. Po zavedení šrotovného by Kia díky tomuto modelu měla být v Česku mezi preferovanými značkami," řekl PR manažer Kia Motors Czech Patrik Fanc.
To slovenská pobočka Volkswagenu se na příliv zakázek z Česka těšit nemůže. Šrotovné bude totiž určeno především na vozy nižší střední třídy, které se v bratislavském závodě nevyrábí. "Pozitivní vliv by však české šrotovné mohlo mít na závod Volkswagen Slovakia v Martina který vyrábí komponenty," upozornil mluvčí společnosti Vladimír Michalík.
Mnohem větší naděje než do české šrotovací prémie, kladou slovenské továrny do Velké Británie. Ta vyhlásila šrotovné ve výši dvou tisíc liber a vyčlenila na ně ze svého rozpočtu 600 milionů.