Honda Civic 1,6 5D

Japonská automobilka Honda se může pochlubit výraznou sportovní image, kterou vytvářejí především modely Type-R.

Ale ani ostatní členové rodiny na tom nejsou špatně, jak jsme se mohli přesvědčit při testu pětidvéřového civicu s zážehovým motorem 1,6 litru.

Výrazně klínovitý design karoserie může evropskému zákazníkovi o připadat trochu cizí, ale jde jen o zvyk. Stejně jako jiní zástupci ve třídě vyznává Civic o něco vyšší stavbu kabiny posádky z důvodu lepšího prostorového řešení interiéru. Ten má rovněž svá specifika, ale z pohledu prostoru poskytovaného posádce představuje naprostou špičku třídy. Na předních i zadních sedadlech je dostatek místa a díky originálně řešenému řazení s pákou uprostřed středové konzole bylo dosaženo absolutně rovné podlahy bez středového tunelu! Také objem zavazadlového prostoru 370 litrů není vůbec špatný a civic řadí k nejlepším ve třídě. Dílenské zpracování interiéru je na vysoké úrovni, ale použitý plast na palubní desce přece jen trochu zaostává za současným trendem.

Parádní disciplínou Civicu jsou ale jízdní vlastnosti. Ty se nesou výrazně v duchu sportovní image Hondy a Civic poslouchá na slovo. Naladění podvozku je neutrální a díky poměrně dlouhému rozvoru 2680 mm je stabilita vozu obdivuhodná. Rozvor srovnatelný s o třídu většími vozy se pak příjemně odráží také na pohodlí cestování. Výrazně nadprůměrné jsou také brzdy. Standardní výbava námi testovaného modelu zahrnovala ABS+EBD, čtveřici airbagů, klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, 14" kola z lehkých slitin atd.

Někomu by se mohl zdát motor o objemu 1,6 litru málo, ale díky „rodinně“ naladěnému variabilnímu časování ventilů V-TEC a velmi dobře odstupňované pětistupňové převodovce je civic až překvapivě dynamický. Pravda, v rychlostech nad 150 km/h už motor točí celkem dost a do interiéru tak proniká přiměřený hluk, ale krátké zpřevodování je jasným vítězstvím ve městě a klasických silnicích. Nakonec ani maximální výkon 81 kW a „kruťák“ 152 N.m nejsou zrovna málo.

Honda Civic je klasický zástupce vozů nižší stření třídy s lehce nevšedním designem, za to ale se špičkovým vnitřním prostorem pro posádku a zavazadla a také s motorem, který se má čile k světu. Pro rok 2004 pak Hondu Civic čekají drobné retuše přibližující vzhled vozu přece jen o něco blíže evropským zákazníkům. Po nich se výraz předních partií přiblíží accordu, interiér dostane modernější materiály a nad oknem pátých dveří přibude decentní spoiler.

Foto: Honda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy