Prodej aut se v Německu zvýšil o 40%

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Za minulý měsíc se na německém trhu prodalo více než 400.000 nových aut, což je meziroční nárůst o 40 %. Výsledky jsou ale značně ovlivněny šrotační prémií.

Tu zavedla před časem německá vláda s cílem podpořit výrobce osobních aut a tím i celou ekonomiku. 2.500 eur dostal každý, kdo si koupil nový vůz a nejméně 9 let staré auto nechal zároveň ekologicky zlikvidovat.

Zájem byl ale tak obrovský, že státem vyhrazený fond ve výši 1,5 miliardy eur právě v těchto dnech vysychá. Vláda se proto dohodla na navýšení o zatím nespecifikovanou částku, jež by měla díky zvýšení spotřeby zajistit hladší chod ekonomiky po delší časové období.

Z německého šrotovného těží i mladoboleslavská Škoda Auto, která zaznamenala nebývalý zájem o nejmenší model Fabia. V únoru se Fabia dokonce stala druhým nejprodávanějším vozem na německém trhu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy