Do této kategorie patří také Honda Jazz. Někteří řidiči k malým vozům přistupují s despektem a opovržením, ale o to větší může být překvapení, jaké vám takové auto přichystá. Pro Hondu Jazz jsem si přijel s kompletní hokejovou výzbrojí a celou cestu jsem přemýšlel, kam to jen v tom malém autě dám. Jaké však bylo moje překvapení, když zavazadlový prostor Jazzu bez problémů „spolkl“ celou výstroj a ještě zbylo místo! Objem 380 litrů je na takové auto opravdu dost a jen těžko ve třídě hledá sobě rovného. Vždyť tolik opěvované VW Polo nabízí o rovných 110 litrů a Škoda Fabia dokonce o 120 litrů menší zavazadlový prostor! Podobné je to i v případě sklopených sedaček a své v tomto ohledu zcela jistě sehrává téměř kolmá stěna pátých dveří Jazzu.
Karoserie Hondy tak trochu připomíná zmenšené MPV. Přední kapota a čelní okno jsou téměř v jedné rovině, o strmé zádi už řeč byla. Výraz přední partie vozu je vysloveně dobrácký až roztomilý. Uvnitř nabízí Jazz nečekaně hodně prostoru prakticky na všech sedadlech. V tomto ohledu, myslím, snese srovnání i s o třídu většími vozy. Provedení celého interiéru je nápadité, před řidičem je velká kaplička ukrývající 3 tubusy s přístroji, jenž mají pro oči velmi příjemné naoranžovělé podsvícení. Chybí sice teploměr, ale ten je nahrazen svítící modrou kontrolkou při studeném motoru a červenou signalizující jeho přehřívaní. Spolujezdec na předním sedadle má před sebou naopak dvojici odkládacích přihrádek, přičemž v oblasti těsně nad koleny se pod celou palubní deskou táhne jakási odkládací římsa.
Překvapením jsou ovšem zadní sedadla. Můžete sklopit nejen dělené opěradlo a vytvořit tak rovnou plochu, ale i jednoduše zvednout sedák a na místo sedačky postavit nějaký vyšší předmět, třeba malou palmu nebo fikus. V takovém případě vám pak Honda Jazz více než malé auto připomíná černou díru na cokoli. Objem věcí, které do ni dokážete dát je opravdu ohromující!
Největší chlouba Jazzu je ale pod kapotou - patentovaný motor 1,2 i-DSI. Je vybaven dvojitým sekvenčním zapalováním, což v praxi znamená, že každý ze čtyř válců má dvě svíčky a každá pálí v jinou dobu. Tím je dosaženo extrémně nízkých hodnot emisí ve výfukových plynech a překvapivých parametrů pohonné jednotky. Pouze osmiventilový agregát 1246 ccm se honosí výkonem 57 kW a při testu jsem se s průměrnou spotřebou pohyboval okolo 6 litrů Naturalu na 100 km. Pro srovnání, tříválec Volkswagenu HPT s dvouventilovou technikou na válec má pouze 40 kW a najdete ho jak pod kapotou pola, tak ve fabii.
Co říci závěrem? Honda Jazz je hravé auto, které si i díky barevné paletě obsahující žlutou nebo růžovou barvu získá zákazníky, kteří se chtějí odlišovat. Svými parametry, výbavou a bezpečností rozhodně patří ke špičce třídy, pihou na kráse může být nepatrně vyšší cena ve srovnání s konkurencí a také fakt, že ne každému musí zajímavě ztvárněný interiér padnout do oka.
Foto: Honda