Ferrari představuje: Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari uvádí na trh nové luxusní čtyřsedadlové kupé. Tento segment pohodlných a „cestovních“ kupé prožívá...

v současnosti jakési obrození, tak jako tomu je u sportovnějších verzí těchto výjimečných automobilů (např. Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT, Mercedes-Benz SLR, Bugatti Veyron).

Nový vůz byl pojmenován podle Sergia Scagliettiho, který pro automobilku postavil úspěšné závodní vozy šedesátých a sedmdesátých let minulého století.

Nové Ferrari 612 Scaglietti bude poprvé oficiálně představeno na lednovém autosalonu v Detroitu. Oproti svému předchůdci typu 456M bude lehčí, větší a rychlejší. Přispívá k tomu celohliníková karoserie, u Ferrari poprvé použita u vozu poháněného 12-ti válcovým motorem.

Podvozek nové 612 bude také použit u nastupující generace Ferrari 575M Maranello (s kratším rozvorem), jehož obměna je očekávána v roce 2005. Pohonnou jednotku nového vozu tvoří dvanáctiválec o objemu 5,7 l montovaný za přední nápravu, na kterou připadá 46 procent hmotnosti kupé oproti 54 procentům připadajícím na nápravu zadní.

Oproti předchůdci se kromě délky také výrazně prodloužil rozvor kol a to o celých 34 cm (na 2,95 m), což přinese daleko více místa pro cestující v interiéru. Díky kratším převisům karoserie vpředu i vzadu však celková délka narostla o přijatelných 14 cm a velikost zavazadlového prostoru se zvětšila o 25 procent oproti předchůdci - 456M.

Ikdyž je nové Ferrari 612 Scaglietti větší než zmiňovaný předchůdce, dokázali tvůrci vozu snížit hmotnost u nového modelu o plných 60kg (1839 kg), na čemž má výrazný vliv použití vysokého podílu hliníku a technologií z F1 v konstrukci elegantního a dravého kupé.

Pokud porovnáme případné konkurenty, je Scaglietti o 340 kg lehčí proti Mercedesu CL65 AMG a o 544 kg proti Bentleyi Continental GT. To je také důvod, proč zvládne nejrychleji sprint z 0 na 100 km/hod (4,2 s), ikdyž má z těchto vozů nejméně výkonný motor (Ferrari 533 k, Mercedes 604 k a Bentley 552 k).

Dvanáctiválec pro novou 612 byl odvozen z motoru pro Ferrari Enzo a maximální výkon 533 k dosahuje při 7250 ot/min. K jeho přenosu na zadní nápravu si můžete zvolit bud´ šestistupňovou manuální převodovku nebo verzi F1 kde řadíte pákami pod volantem. Automatická převodovka nebude k dispozici, ale nahradí ji verze F1A s možností plně automatického režimu s hladkým přeřazováním.

Ferrari 612 Scaglietti přijde na trh během roku 2004 a jeho cena bude kolem 250 000 $, což je o něco vyšší hodnota než u modelu 456M a pro většinu z nás závratná suma. Kdo si však na něj našetří, má se na co těšit. Nezbývá než 1.1.2004 začít plnit prasátko - jak na Nový rok, tak po celý rok...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy