Podstatně méně tato situace těší majitele dopravních firem. Zájem o převoz zboží přes silnici je čím dál tím menší a tak se dopravci začínají o budoucnost svých firem bát.
To, že dopravci mají znatelně méně zakázek než dříve, dokazuje i pokles mýtného. V lednu loňského roku bylo na mýtném vybráno 120 milionů korun. Letos to je ve stejném měsíci pouze 100 milionů. Na krizi v dopravním průmyslu nedoplatí pouze dopravci a řidiči kamionů, kteří začínají přicházet o místa, ale také vláda, která, pokud se situace nezmění, vybere za rok 2009 podstatně nižší částku na mýtném než v loňském roce.
Další vrásky na čele dopravců přibudou také díky zákazu jízdy kamionů v pátek. Pokud by připravovaný zákon vešel v platnost, znamenalo by to, že již za dva roky každý pátek nepotkáme na našich silnicích ani jeden kamion. Toto omezení by znamenalo další ztráty na zisku pro dopravce.
I pro to chce ministr dopravy Petr Bendl připravovaný zákon zmírnit. Dle jeho návrhu by kamiony nemohly vyjet každý pátek od 15 do 18 hodin. Doposud tento zákaz platí jen v červenci a srpnu mezi 17 a 21 hodinou.