Nové Audi S4

Audi bude postupně představovat nové vozy s označením S-kové řady.

Dalším představitelem Audi, kterého chceme ve zkratce předvést je S4.

Jedná se o vůz, který bude osazen 4,2 litrovým neobyčejně lehkým a krátkým motorem typu V8, jenž svých rozměrů dosáhl chytrým umístěním v prostoru motoru.

Síla motoru v poměru ke své váze výrazně předstihuje svého předchůdce, protože nová V8 dokáže vyvinout výkon 253kW při 7000 ot/min a 410 Nm točivého momentu. Váží pouhých 195 kg, to je stejná váha jako jeho předchůdce s objemem 2,7 litrů V6 a bi-turbem.

Tiskový mluvčí Audi sdělil, že při 1100 ot/min je schopen tento motor dosáhnout téměř 300 Nm točivého momentu a mezi 3000 a 4500 ot/min již 400 Nm točivého momentu.

Nové Audi se bude dodávat s šesti rychlostní manuální převodovkou, se kterou dosáhne rychlosti z 0 na 100 km/h za 5,6 sekund a z 0 na 200 km/h za 20,6 sekund. Maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h. Jak je u Audi zvykem, S4 bude opět poháněn všemi čtyřmi koly, tedy tzv. quattro, čímž budou znovu dosaženy skvělé jízdní vlastnosti.

Vývojový tým Audi u S4 vycházel z A4, z níž přebere skvělé absorbční vlivy, protiprokluzový systém a jeho podvozek bude nižší o 20 milimetrů.

Dalším rozdílem nové S-kové řady je ve vylepšení karosérie. Hlavním znakem nových vozů bude vzduchový vstup do kapotáže pod přední maskou vozu. Ten ale dle sdělení, pro konzervativní zákazníky bude možné nahradit plastem. Takže, kdo je zvyklý na standardní vzhled vozů Audi, nemusí se obávat extravagantního nového designu.

Nové S4 budou dodávány v barvách: Imola žlutá, Brilliant červená, Nogaro modrá a Goodwood zelená, samozřejmě s metalízou. Ovšem také si můžete objednat Brilliant černou, a v metalickém provedení ještě stříbrnou nebo delfínové stříbrnou. Nebude chybět ani ebenová černá a Moro modrá, obě s metalízovou perletí.

Interiér je řešen velmi elegantně. Najdeme zde přístrojovou desku v S provedení šedé barvy. Tříramenný volant v kůži se znakem S a sportovními sedadly Recaro.

Na bezpečnost budou myslet přední airbagy, postranní airbagy, které budou integrovány do bočních opěradel sedadel, a airbagy, jenž budou chránit bok hlavy. Vedle ABS bude bezpečnosti vozu napomáhat také Electronic Stabilisation Program ESP 5.7.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy