Konec atmosférickým motorům v BMW M řadách

BMW | foto: BMW Group

Po dvě desetiletí byly vysokootáčkové atmosférické motory u modelů řady M od BMW samozřejmostí. Časy se ale mění a s nimi i nároky a potřeby zákazníků. Downsizing je aktuálním trendem, a tak se musí zmenšovat.

Další obět přísných nároků emisních norem je na světě. Vysoké objemy motorů nedělají naší planetě dobře a proto jsou na světě normy jako Euro 5 nebo 6. Proč se tak přísné normy týkají i sportovních aut, kterých jezdí na silnicích jako šafránu mi není známo. Nejsem zde ale od toho abych nadával, na starosti mám psaní novinek. Co tedy bude do budoucna s řadami M?

Trend je jasný: zmenšování objemu a přeplňování. Ať už turbem nebo kompresorem. Čtyřlitrový osmiválec z M3 a pětilitrový desetiválec z M5 a M6 tak čeká odtučňovací kůra.

Prvním vozem s novým M motorem bude BMW X6 xDrive M, což bude konkurent například Mercedes-Benzu ML63 AMG. Pod kapotou bude mít místo desetiválce nový twinturbo osmiválec. Ten později dostane i nová M5 v průběhu roku 2010. Tento motor bude mít výkon stejný jako standartní 5.0 V10 známý z aktuálních M5 a M6, tedy 500 koní. X6 xDrive M s ním zasprintuje z 0-100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost bude omezena na standartních 250 km/h.

Nové motory budou také pravděbodobně vybaveny funkcemi start/stop a rekuperací energie při brždění.

Dle slov BMW nebudou nové motory o nic méně výkonnější, budou mít ale nižší spotřebu a emise. A o ty jde především.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy