BMW 7 ActiveHybrid je zatím pouhým konceptem, který se má dočkat výroby v průběhu příštích dvou let. Co je zde zajímavého?
Sedmička používá silné pohonné ústrojí, totiž přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 407 koní. Z lithium-Ionových baterií čerpá energii malý elektromotor o výkonu 20 koní.
Nový hybrid si přímo žádá o srovnání s konkurencí. Před několika dny jsme představili sériový Mercedes Benz S350 hybrid. Mercedes vsadil na jinou strategii. Místo dopomoci silnému motoru použil motor základní, finální výkon je tak o 130 koní nižší. Princip je ovšem stejný, auto neumí jet výhradně na baterie.
Oproti tomu Lexus LS 600h, který jsme měli i na test, jde cestou podobnou. I u něj je totiž hybridem ta nejvýkonnější verze. U BMW to sice nebude úplný vrchol nabídky, bude se mu ale značně blížit.
Lexus má pod kapotou osmiválcový pětilitr o výkonu téměř 400 koní, ovšem samotný elektromotor dodává dalších 222 koní a to je oproti dvacítce koníků BMW hodně. Však také umí Lexus jet jen na elektrický pohon. Oproti BMW mu ovšem chybí moderní Li-Ion baterie.
BMW navíc vypustilo zajímavou zprávu o tom, že hodlá navyšovat kapacity výroby nové sedmičky. Samotné auto bylo projektováno tak, aby jeho kompletace zabrala co možná nejméně času a toho je teď na rozdíl od generace minulé třeba o 7-8% méně.
V továrně Dingolfing se nyní vyrábí 160 sedmiček denně. Továrna se ovšem upravuje a díky úpravám a onoho zkrácení času bude produkce navýšena na 300 a později dokonce na 330 aut denně. Teď ještě aby byl adekvátní i odbyt.