Dvě novinky od Opela

Světovou premiéru si na letošním Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem pržily tyto dvě novinky:

Opel Astra

Díky svému progresivnímu designu a inovativním technologiím se nová Astra stává skutečnou hvězdou svého segmentu kompaktních vozů. Ve Frankfurtu Opel představil pětidveřový model, který se také jako první objeví v prodeji, a to už na jaře roku 2004.

Nová generace Opelu Astra - nová dynamika pro kompaktní třídu

Vzrušující design, skvělé jízdní vlastnosti a spousta inovativních prvků vnáší do své třídy kompaktních automobilů nový Opel Astra, který si odbývá svoji světovou výstavní premiéru na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a zcela poprávu je považován za hlavní hvězdu expozice automobilky Opel. Astra třetí generace zřetelně hovoří novým designerským jazykem značky Opel, pro který jsou charakteristické čistě vedené linie, vyvážené proporce, dynamický styling a precizní zpracování každého detailu.

Nejvýraznějším prvkem, kterým může být nová Astra vybavena, je adaptivní zavěšení kol IDSPlus (Interactive Driving System) se systémem průběžné elektronické regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control), který byl až dosud vyhražen pouze velkým luxusním vozům nebo nejdražším sportovním modelům. Díky propojení citlivých senzorů a řídicích jednotek systémů ESP, ABS a CDC se nová Astra stává světově prvním velkosériově vyráběným automobilem se systémem elektronické regulace podvozku. Tento systém posouvá laťku jízdního komfortu a aktivní bezpečnosti na podstatně vyšší úroveň. Díky systému CDC dokážou tlumiče bleskurychle reagovat na měnící se povrch vozovky nebo změnu jízdního stylu řidiče a samy se nastaví na optimální tuhost.

Řidič může pouhým zmáčknutím tlačítka navolit sportovní režim, ve kterém se charakteristiky zavěšení nastaví tak, aby umožňovaly výrazně dynamickou sportovní jízdu. Také řízení reaguje v tomto modu ostřeji a bezprostřednější je i odezva motoru na pohyby pedálu plynu. U modelů s automatickou převodovkou nebo automatizovanou převodovkou Easytronic se po navolení sportovního režimu posouvá moment pro přeřazení do oblasti vyšších otáček.

Standardní podvozek IDS má vpředu propracované zavěšení kol McPherson se spodními rameny uchycenými k pomocnému rámu, vzadu pak je speciálně naladěná náprava s torzně poddajnou příčkou.

Dalšími technickými lahůdkami nové Astry jsou adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), Astra se tak stává prvním vozem své třídy, který může být vybaven technologií tohoto druhu. Nová je i celá struktura elektronické sítě vozu s vysokokapacitními sběrnicemi CANBUS nebo nové audio- a komunikační systémy, zabudované do skříněk většího formátu double-DIN. Systém Twin Audio umožňuje separátní volbu poslouchaného programu pro zadní sedadla, novinkou jsou i zážehové motory se systémem TWINPORT či turbodiesely se systémem přímého vstřikování nafty "common-rail".

Nový Opel Astra se na trhu objeví na jaře roku 2004, nejprve vyjedou pětidveřové modely. Následovat budou provedení kombi a sportovně laděný třídveřový model. Hned od počátku budou moci zákazníci volit z pěti zážehových motorů a třech turbodieselů. Zdvihový objem pohonných jednotek sahá do 1,4 až po 2,0 l, výkonová škála má rozpětí 80 k až 200 k. Všechny motory patří do rodiny vyspělých pohonných jednotek ECOTEC se čtyřventilovou technikou a plní emisní limity normy Euro 4.

Skutečný požitek z řízení slibuje především nový turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 150 k a dva přeplňované zážehové dvoulitry, naladěné na výkon 170 k, resp. 200 k. Tyto tři motory budou standardně propojené s novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Opel pro novou Astru připravil také automatizovanou manuální převodovku Easytronic, která prošla dalším vývojem a je nyní v vybavena i sportovním programem. Převodovku Easytronic lze ovládat i tlačítky na volantu.

Opel Vectra Caravan

Druhou premiérou značky Opel na autosalonu IAA bylo nové kombi Vectra Caravan, které v listopadu doplnilo modelovou řadu Vectra. Elegantní kombi nabízí díky svému dlouhému rozvoru 283 cm největší zavazadlový prostor ve své třídě a (až 1850 litrů) a také prostor pro cestující je vysoce nadprůměrný. Vectra Caravan je navíc příjemně přizpůsobivá a funkční, což je zásluha řady promyšlených prvků a systému, jako je např. systém FlexOrganizer, který rozčlení zavazadlový prostor na menší sekce podle okamžitých přepravních požadavků.

Vectra Caravan - spousta prostoru pro cestující i zavazadla

Druhým modelem, který si na autosalonu IAA také odbude svoji světovou výstavní premiéru, bude nové kombi Vectra Caravan. Tento model, završující modelovou řadu Vectra, se na trhu objeví v listopadu tohoto roku. Elegantní kombi nabízí díky svému dlouhému rozvoru 283 cm největší zavazadlový prostor ve své třídě (530 l až 1850 l) a také vysoce nadprůměrný prostor pro cestující. Zadní sedadlo, resp. opěradlo má integrovaný průvlak do zavazadlového prostoru, opěradlo je dělené v poměru 60:40. Při sklopených zadních sedadlech lze ve voze přepravovat předměty dlouhé až 2046 mm, je-li Vectra Caravan vybavena na přání dodávaným dopředu překlápěcím opěradlem sedadla předního spolujezdce, pak si poradí s předměty delšími než tři metry!

Silnými stránkami nové Vectry Caravan jsou její výborné jízdní vlastnosti, dané špičkovým interaktivním podvozkem IDS. Do standardní výbavy patří elektronický stabilizační systém ESPPlus a celá řada dalších komfortních a bezpečnostních prvků. Kromě klimatizace patří do sériové výbavy dále např. čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, tři výškově nastavitelné opěrky hlav u zadních sedadel nebo kotevní místa systému Isofix u obou krajních sedadel vzadu, určené pro dokonalé uchycení dětských sedaček.

Zákazníci budou moci volit ze čtyř úrovní výbavy a spousty inovativních doplňků dodávaných za příplatek. V nabídce je například multifunkční konzole Travel Assistant, která se poprvé objevila v modelech Signum, natáčecí světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), klimatizované a dokonale ergonomické sedadlo řidiče nebo systém FlexOrganizer, který rozčlení zavazadlový prostor na menší sekce podle okamžitých přepravních požadavků. Na přání se dodává i dálkové elektrické ovládání zadních dveří nebo vyklápěcí tažné zařízení.

Po uvedení na trh budou škálu pohonných jednotek nové Vectry Caravan tvořit čtyři zážehové motory a tři turbodiesely řady ECOTEC. Výkony pohonných agregátů sahají od 100 k do 211 k. V nabídce samozřejmě nebudou chybět tři zcela nové hliníkové agregáty, nabízené poprvé v modelech Signum: Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu o objemu 2,2 l a výkonu 114 kW/155 k, přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 turbo o výkonu 129 kW/175 k a třílitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování nafty "common-rail" 3.0 V6 CDTI o výkonu 130 kW/177 k. Nejvýkonnějším agregátem pro novou Vectru Caravan bude zážehový šestiválec 3.2 V6 ECOTEC o výkonu 155 kW/211 k.

Originálním doplňkem nové Vectry Caravan je systém FlexOrganizer, který zvyšuje variabilitu zavazadlového prostoru a umožňuje jeho rozčlenění na menší sekce. Klíčovým prvkem systému FlexOrganizer je dvojice paralelních ližin v bocích zavazadlového prostoru. Do těchto ližin se uchycují dělicí příčky, háčky a vázací oka, takže prostor zavazadelníku je možné dělit na různě velké sekce, do kterých se podle okamžité potřeby bezpečně uloží převážené předměty.

Rozměrné vzhůru výklopné zadní dveře umožňují pohodlný přístup do zavazadlového prostoru. Na přání se dodává dálkové otvírání a zavírání pátých dveří v zádi vozu. Elektrický mechanismus se aktivuje stisknutím tlačítka v hlavě klíčku od vozu. Proces otvírání či zavírání lze v kterémkoli okamžiku přerušit. Kromě toho může řidič otevřít či zavřít zadní dveře z interiéru vozu. Zadní dveře je možné otevřít pomocí spínače umístěného na palubní desce a zavřít je zmáčknutím tlačítka umístěného přímo na vnitřní straně pátých dveří.

Velmi užitečným prvkem nové Vectry Caravan, který se dodává na přání zákazníků, je výklopné tažené zařízení. Pokud jej řidič nepotřebuje, je celé tažné zařízení ukryté pod zadním nárazníkem, takže vůbec neruší elegantní vzhled vozu a nepřekáží např. ani při parkování v krátké mezeře mezi ostatními automobily. Tažné zařízení se odjišťuje pákou umístěnou v zavazadlovém prostoru a lze je vyklopit nohou, takže si řidič nemusí vůbec špinit ruce. Také sklápění taženého zařízení do úkrytu pod zadním nárazníkem lze zvládnout špičkou boty. Za Vectru Caravan lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 1800 kg (v testovaném dvanáctiprocentním stoupání).

Opel ČR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy