Roadster se srdcem Opelu

Známá německá tuningová firma Irmscher, dlouholetý "dvorní" ladič a dodavatel atraktivních doplňků pro vozy Opel,...

ukázala, že její invence sahá dál a představila efektní plně funkční prototyp puristického roadsteru Inspiro.

Irmscher Inspiro je velkým lákadlem pro sportovní nadšence, pro které je volant výjimečného vozu ještě pořád potěšením a kteří si mnohem více než komfortu cení dravé dynamiky. Tvůrci dvousedadlového prototypu se nijak netají inspirací dodnes ceněnými sportovními vozy padesátých a šedesátých let minulého století. Dlouhá štíhlá příď, klenuté blatníky, sedadla posunutá hodně dozadu… Datum svého narození zase dává Irmscher Inspiro okamžitě najevo originálně seskupenými xenonovými světlomety.
Skrze výraznou masku chladiče a nepřehlédnutelné "žábry" v dolní části předního nárazníku dýchá třílitrový šestiválec Opel, naladěný na výkon 165 kW/225 k. Ten se přenáší prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu na zadní kola. Motor, jak s na vůz této třídy sluší a patří, se spouští masivním tlačítkem na palubní desce.

Díky promyšlené konstrukci a hojnému využití velmi lehkých dílů se konstruktérům podařilo docílit hmotnosti vozu pouze 780 kg, takže tzv. výkonová hmotnost dosahuje výborné hodnoty 4,7 kg/kW, čímž prototyp Inspiro dává jasně najevo svůj dynamický potenciál. A zdání tentokrát neklame! Z klidu na 100 km/h efektně stylizovaný roadster zrychluje během pouhých 5,8 sekundy a pod plným plynem se rozjíždí až na 240 km/h. O krocení rozdivočelého sporťáku se starají bohatě dimenzované čtyřpístkové kotoučové brzdy s ventilovanými disky u všech kol.

Také svým zavěšením kol Irmscher Inspiro v mnohém připomíná sportovní speciály. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech a odpružena kombinovanou jednotkou vinuté pružiny a teleskopického tlumiče. Také zadní kola mají nezávislé zavěšení s vlečeným ramenem a dvojicí vodicích ramen. Celkem 371 cm dlouhý prototyp Irmscher Inspiro vyjíždí na devatenáctipalcových ráfcích z lehkých slitin 8,5x19", na které obouvá vpředu pneumatiky rozměru 215/35 R19 (nebo 225/35 R19), vzadu pak 235/35 R19 (nebo 245/35 R19).

O tom, zda se Inspiro objeví někdy ve výrobním programu firmy Irmscher, nebylo ještě rozhodnuto. Jako ukázka řemeslné erudice renomované tuningové firmy však svoji funkci plní dokonale…

Opel ČR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy