Zatímco na špičce žebříčku svádí Toyota a GM litý boj, ze kterého aktuálně lépe vychází Toyota, mediálně méně sledovaná jsou další místa.
Volkswagenu se podařilo mohutně utéct Fordu a upevnit si tak svoje postavení třetího největšího koncernu světa. V prvním pololetí totiž koncern původem z Německa prodal o 7,2 % aut více, než loni, přesně 3,31 miliónu kusů, prodeje Fordu se propadly o nemalých 11% na 3,09 milionu kusů.
Důvod je veskrze prostý, Ford prodává velké množství vozů na zámořském trhu, který nyní zažívá recesi a propad prodejů velkých vozů, které Ford vyrábí. Naproti tomu Volkswagenu se podařilo lépe uchytit v Číně a díky nabídce především menších vozů za oceánem, které navíc netvoří kostru prodejů, bylo možné dosáhnout vyšších prodejů
Snížení prodejů Fordu přinesl i prodej Land Roveru a Jaguáru indické automobilce Tata, takže zatímco v loňských statistikách prodané vozy z těchto anglických značek stále figurují, letos již zmizely.