Komplikace dělal tak zvaný zákon Volkswagenu, který neumožňoval převzetí automobilky, neboť hlasovací právo každého akcionáře bylo omezeno maximálně na 20%. Tohle ustanovení, jak jsme vás již informovali, zrušil Evropský soudní dvůr, načež Porsche oznámilo, že navyšuje svůj podíl o další procenta.
Evropská komise nyní posvětila plán Porsche nakoupit další akcie a zvýšit svůj podíl na rovných 50%. Bude na to muset najít kolem čtvrt bilionu korun.
Německo mezitím připravilo další zákon, který nahradil starý zákon o Volkswagenu. ten nový je již méně kontroverzní, ačkoliv s ním stále mnoho ekonomů nesouhlasí. Podle něj je při rozhodování o důležité změně třeba souhlasu přes 80% akcionářů. Vzhledem k tomu, že Dolní Sasko, jakožto spolková země Německa, drží v koncernu "pojistných" 20%, může samo jakékoliv rozhodnutí zablokovat. Jak nový zákon obstojí u soudu, to zatím není jasné.
Pro Porsche je převzetí Volkswggenu důležité navíc ještě z hlediska nákupu emisních povolenek, budou-li totiž všechny automobilky pod jedním koncernem, bude možné emise administrativně sečíst a snížit tak pokutu, kterou Evropská Unie vyměří automobilkám, které emisní limity nedodrží. Producent výkonných vozů jako Porsche zkrátka nemůže mít průměrné emise všech vozů 120 gCO2/km.