Motor Hyundai-Kia Kappa je jedním z nejmenších motorů, které jsou v nabídce jihokorejského výrobce. To ale neznamená, že by na takový motor nebrala automobilka ohled. Naopak.
Malý motor má výkon 78 koní při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hranici 4000 ot/min hodnotou 120 Nm. I přesto má mít spotřebu v kombinovaném režimu pět litrů. Emise jsou vyměřeny na 119 g CO2/km při nasazení v modelu i10.
To i díky moderní hliníkové konstrukci a dalším hmotnostně úsporným opatřením, díky kterým váží celý motor bez náplní jen 82,4 kilo. Druhotným efektem je i cenová úspora za méně použitého materiálu. Motor je řízen dvěma 16bitovými procesory o taktu 32 MHz
Novinka se dostane do modelů i10, který se již prodává a i20, který nahradí současný Getz a představí se na autosalonu v Paříži letos na podzim.