Novitec Rosso a Ferrari 430 Scuderia

430 Scuderia | foto: Novitec Rosso

Novitec Rosso se specializuje na individuální úpravy nejlepších sportovních vozů světa a dělá je ještě rychlejšími a výkonnějšími. Tento známý tuner legendárních automobilů z Maranella nyní jako novinku nabízí sofistikovaný tuningový program pro nový lehoučký model Ferrari 430 Scuderia.

Srdcem úprav je motor, který od Novitec Rosso dostal dvojité přeplňování a jeho výkon tak ze standardních 510 koní/375 kW narostl na 717 koní/527 kW v 8350 otáčkách, což zajistilo rovněž vyšší dosahovanou maximální rychlost - ta vzrostla ze standardních 320 km/h nově na 348 km/h. Díky přeplňování narostl také maximální točivý moment - namísto standardních 470 Nm je nově dosahováno maxima točivého momentu 722 Nm v 6250 otáčkách.

Protože neexistuje nic takového jako příliš výkonný supersport, vyvinuli technici Novitec Rosso speciální dvojité přeplňování italského osmiválce se čtyřmi ventily na válec.

Každá řada válců dostala ozubeným řemenem poháněný kompresor a velkoryse dimenzovaný vodou chlazený intercooler. Přeplňování dosahuje tlaku 0,48 bar. Nově navržené sání s tepelnou izolací je většího průměru a tak umožňuje správné plnění válců dostatkem stlačeného vzduchu. Nemohou chybět ani výkonné vzduchové filtry se sníženým odporem.

Při úpravách byla zvětšena kapacita chladicího systému i olejová náplň a byl přidán nový chladicí okruh pro chlazení kompresorů a mezichladičů stlačeného vzduchu. Úprava Novitec Rosso je k dispozici také pro Ferrari F430 Berlinetta a cena je 47000 Euro.

Upravený model Ferrari zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy, dosáhne rychlosti 200 km/h již za 10,1 sekundy a rychlost 300km/h ukáže tachometr tohoto dvoumístného sporťáku již po 26,1 sekundy. Pokud dostane vůz rovněž upravenou převodovku s prodlouženými převodovými stupni, vzroste i maximální rychlost, a to na 348 km/h.

Novitec Rosso nabízí pro vůz také vlastní tuningová kola. Zatímco standardní provedení modelu Scuderia má devatenáctipalcová kola, Novitec Rosso nabízí třídílná kola o průměru 20 palců. Pro přední nápravu jsou disky o rozměru 8,5Jx20, pro zadní nápravu jde o rozměr 12Jx20. Technologický partner PIRELLI obouvá tyto disky do pneumatik s rozměrem 235/30 ZR 20 pro přední nápravu a 325/25 ZR 20 pro zadní nápravu.

Patřičné úpravy provádí Novitec Rosso také na podvozku - sportovní pružiny ještě více snižují světlou výšku a těžiště vozu a zlepšují tak jeho ovládací charakteristiky. Tuner dále nabízí podvozek, který modelu Scuderia dodává použitelnost i pro každodenní použití. Vůz dostal inovativní hydraulický systém zvýšení světlé výšky, který lze aktivovat přepínačem v kabině. Po jeho přepnutí se během několika vteřin zvýší světlá výška vozu na přední nápravě o 40 milimetrů, což umožní vjezd do podzemních garáží nebo přejezd nižších prahů ve městě. Po sekundovém podržení přepínače, nebo automaticky po překročení rychlosti 80 km/h se přední náprava opět sníží na standardní světlou výšku.

Zdroj: Novitec Rosso

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy